Zakończenie kontraktu przez Autosan – ostatnia partia autobusów SANCITY 18LF LNG dotarła do Warszawy
Mimo trudnych warunków atmosferycznych, charakterystycznych dla zimy, kolejna grupa „bocianów” opuściła swoje gniazdo! Ostatnia partia pięciu przegubowych autobusów SANCITY 18LF LNG opuściła Sanok, kierując się w stronę stolicy. Autobusy te wcześniej zostały poddane intensywnym testom technicznym, które przeszły bez zarzutu. Zakończenie tego etapu oznacza realizację umowy na dostawę 90 sztuk 18-metrowych autobusów marki AUTOSAN, napędzanych skroplonym gazem ziemnym LNG, które zostały zamówione przez Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie.
– Tego rodzaju kontrakty zasługują na uznanie, zwłaszcza gdy dotyczą stolicy kraju. To nie tylko kwestia wartości finansowej umowy, wynoszącej ponad 165 milionów złotych, ale także świadectwo naszego ugruntowanego miejsca na europejskim rynku producentów autobusów. Obecnie jedynie firmy cieszące się uznaniem i renomą na rynku, charakteryzujące się wysokim standardem wykonania, są w stanie zdobyć tak znaczne kontrakty. Cieszy mnie fakt, że uznano nas za godnych przynależności do tego prestiżowego grona. Co do tytułu z „Wyborczej”, który Pan prezentuje, nie zmieniłbym w nim nic, z wyjątkiem usunięcia znaku zapytania.
Podkreślając pozycję „Autosanu” na europejskim rynku producentów autobusów, Eugeniusz Szymonik dodał: „…Jesteśmy jednym z dwóch producentów autobusów w Europie, a prawdopodobnie również na świecie, który korzysta z nierdzewnej stali chromoniklowej w procesie produkcji nadwozi…”.