Opóźnienia w wypłatach pracowników w Sanoku – Państwowa Inspekcja Pracy zleca kontrolę
Dowiedzieliśmy się z Wirtualnej Polski, że z powodu niepokoju odnośnie do ewentualnych opóźnień w płaceniu pensji dla personelu miejskiego urzędu w Sanoku oraz lokalnych nauczycieli, wojewoda podkarpacki zarządził przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Ten fakt jest kolejnym odcinkiem w serialu problemów, które dotknęły to miasto.
Najważniejszym celem dla Państwowej Inspekcji Pracy jest rozwikłanie sytuacji i oszacowanie możliwych niedociągnięć w zarządzaniu budżetem. Bartosz Gubernat, rzecznik prasowy wojewody, poinformował Wirtualną Polskę, że kontrola przeprowadzona przez inspekcję będzie jednym z aspektów szerzej zakrojonego nadzoru nad zarządzaniem finansami miasta.
Przywołajmy, że burmistrz Sanoka Tomasz Matuszewski i skarbnik Michał Siwak, z powodu problemów finansowych, przekazali decyzję o braku przeznaczenia środków finansowych na pensje dla pracowników do dyrektorów instytucji na terenie gminy w ostatnią środę.
Wojewoda również zlecił utworzenie zespołu, który podda badaniu sposób, w jaki miasto zarządzało pieniędzmi otrzymanymi z budżetu wojewódzkiego. Sanok otrzymał w tym roku prawie 33 mln zł na realizację tzw. zadań zleconych, które obejmują działalność ośrodków pomocy społecznej, pracę urzędu stanu cywilnego i usługi transportu publicznego. Wszystkie te kwestie teraz znajdą się pod intensywnym nadzorem.